Sabtu, 25 April 2015

INCONVENIENCE

Edit Posted by with No comments

Annyeong segalonyoooo.. po kabar weeh? semoga elok2 bae lah.. jangan pening cak aku ajo pokoknyo. hahaha

Tau daaak arti dari judul blog aku tu? klo dak tau cari be dulu d gugel translet. aku ajo nyari disitu dulu :p

Apo sih yg buek aku kini idak nyaman lagi, maksudnyo apo nian?
Hmm.. aku ndak nian keluar dari daerah Bengkulu ni, nth ngapola. dari Sahabat yg la dak nyaman, kantor jugo la bikin dak nyaman, tapi bukan masalah kwn2 kantor yg dak bikin nyaman, kwn2nyo sih lemak, baik2 pulok, senasib seperjuangan nian pulok..  tapi ttg kantor nyo be yg dak nyaman, sistem yg kurang jelas, sistem dinasti kerjaan sesamo sanak kental, leader yg kebanyak an complain, padahal kami la bekerjo setulus hati, la elok2 masi di buruk i tula, bos yg cerewet nian, di tambah income  yg buek kami minus tiap bulan.. huuft, -____-

tapi emang Allah emang baik nian kek aku, walaupun cakmano mano, segalo itu aku bisa nyaman gegara mete aku yg la jadi sanak, sahabat, pacar, yang sangat-sangat ngerti tentang kesedihan aku, kesenangan aku.. segalonyo lah eh. Dan ado dikit sosok Abak aku di diri mete aku tu, keras kek syang nyo tu na, haha, bersyukur nian bisa punyo mete yang cak tu, soal ke cuekannyo tu la idak lagi, duuh makasih yo Jo.. semoga be kito emang jodoh, sampe ke jenjang pernikahan pokoknyo..aamiin ya Allah. semoga akhlak kito tambah lamo tambah baik. aaamiiin.

Hari iko tepat setaun aku kerjo, dan kontrak pun la abis, jadi pegawai tetap aku laju..Horeee..Anniv setaun, makan makan..!! makan2 palak kau tu na, duit aku be sekarat kini.. (nanyo dewek, jawab dewek. efek stres emang cak tu la -_____-'')

Cuma berharap nian ajo, lamaran2 kerjo yang la aku sebar tu ado la yg nyangkut, salah satuuuuuu be, kalo emg bisa ke jakarta semoga be ado jalannyo, kalo emang di apply nyo yang di padang, dak apo jugo, pokoknyo keluar dari Bengkulu ko ajo nah. nian., walau sebenarnyo berek jg nak LDR kek mete, tapi dak apola demi masa depan aku jugo.. dan walau aku masi bingung, ngambang.. cakmno la bakal jalannyo kelak, aku serahin kek Allah be la yang terbaik untuk aku.. kabulkan la ya Allah. aamiin..

Untuk saat iko cuma itu be sih yang nak aku ceritoin. besok besokla aku cerito masalah lain lagi yooo... kini ko selo selo be dulu. pasti ado be jalan kelak ke arah yang lebih elok lagi..

tino cantik nian
-memun-

0 komentar:

Posting Komentar